Nowa muzyka latynoska: Tiago PZK, Angela Aguilar i inno
7 mins read

Nowa muzyka latynoska: Tiago PZK, Angela Aguilar i inno

Spread the love

Enrique Iglesias i Yotuel, „Fría” (Sony Music Latin)

Po zagłębieniu się w bachatę przy słodkim, skocznym „Así es la vida” z Maríą Becerrą, Iglesias wraca do trybu imprezowego z „Fría”, drugim singlem z jego nadchodzącego Final, Vol. 2. Tutaj po raz pierwszy łączy siły z Yotuelem w chwytliwym, utrzymanym w średnim tempie calypso, które w kolorowym wideo celebruje karnawał. „Fría” odwołuje się do jaśniejszej strony Yotuela i Iglesiasa; jest lekkie i bezpretensjonalne, zbudowane na grze słów wokół „fría” (używanego tutaj jako „zimny” jak w przypadku zimnego piwa) i „confía” (zaufanie) w odstępach trzech powtórzeń dla maksymalnej chwytliwości. Ta chwytliwość z pewnością zainspiruje charakterystyczne ruchy taneczne i coś więcej niż tylko wspólne śpiewanie. 



Tiago PZK i Ke Personajes, „Piel” (Grand Move Records/Warner Music Latina)

Muzyka miejska i cumbia łączą się tutaj, tworząc nowy hymn miłosny „Piel”, idealny na świętowanie walentynek. Argentyński artysta miejski-pop Tiago PZK łączy siły z Emanuelem Noirem, frontmanem Ke Personajes, aby podarować fanom potężny, przesiąknięty miejskim akcentem utwór cumbia villera, który rozpoczyna się piękną melodią fortepianu, a następnie przechodzi w chwytliwy i zmysłowy beat cumbii. Teksty, napisane przez Tiago i kolumbijskiego twórcę hitów Keityna, opisują uczucia, jakie może wzbudzić w Tobie tylko osoba, którą kochasz.



Ángela Aguilar, Bolero (Machin Records)

Ángela Aguilar przywraca ponadczasowy urok Wielkiego Śpiewnika Ameryki Łacińskiej poprzez swój nowy album, trafnie zatytułowany Bolero. Ociekająca elegancją i nostalgią meksykańsko-amerykańska piosenkarka nawiązuje głębszy związek ze swoim dziedzictwem, nie tylko składa hołd przeszłości, ale także toruje drogę przyszłym pokoleniom do pielęgnowania i doceniania piękna bolero. Jej interpretacje składają hołd szanowanym autorom piosenek, takim jak Armando Manzanero, César Portillo de la Luz, Pedro Flores, Agustín Lara i jej siostra María Teresa Lara Aguirre.

Album zyskuje dodatkową warstwę autentyczności dzięki akompaniamentowi legendarnego Trio Los Panchos, którego nylonowe aranżacje na gitarze dodają ponadczasowego blasku takim hitom jak „Luna Lunera” (z udziałem kubańskiego muzyka Amadito Valdés), „Toda Una Vida, ” oraz kultowe „Piel Canela” i „Quizás Quizás Quizás”. Co więcej, „Piensa en Mí” ozdobione jest złotymi klawiszami fortepianu, które przywołują minioną epokę, otaczając słuchacza urzekającym uściskiem. To serdeczna podróż po duszy Ameryki Łacińskiej, która łączy pokolenia. 



Marca MP, LEALTAD (Sun Meadow/Sony Music Latin)

Marca MP rozpoczyna rok 2024 wydaniem piątego albumu studyjnego LEALTAD (loyalty). Jest to oda do ich wiernych fanów i brzmienia, które uczyniło ich powszechnie znanymi w 2019 roku, kalifornijska grupa música Mexicana przedstawia zestaw 10 utworów z tradycyjnymi melodiami sierreño. Siedem piosenek skomponował główny wokalista Chato (prawdziwe nazwisko: Pedro Vargas Vaca Jr.), w tym główny utwór tytułowy — urzekające corrido o pośpiechu, osiąganiu sukcesu i byciu lojalnym wobec swoich codziennych obowiązków. „Poświęciłem temu projektowi wiele miesięcy” – stwierdził Chato na swoim Instagramie. „Chcę podziękować mojemu zespołowi i wszystkim, którzy dodali szczyptę soli, aby było to możliwe, ale przede wszystkim członkom mojej grupy za to, że zawsze byli lojalni”. Inne godne uwagi utwory na LEALTAD , wyprodukowane przez Chato przed domem jego rodziców w Północnej Kalifornii, to „Tenis Balenciaga”, „Mi Universo Entero” i „Para Mí”.



Quevedo, „La Última” (Taste the Floor Records)

Mając zaledwie 22 lata, hiszpański raper Quevedo niedawno zaskoczył swoich fanów w mediach społecznościowych ogłoszeniem tymczasowego odejścia od muzyki. Odchodząc z hukiem, kanaryjski artysta pozostawił po sobie „La Última” („Ostatni”), singiel, który miałby wyjaśnić niektóre powody jego decyzji. Surowymi i szczerymi tekstami Quevedo daje do zrozumienia, że ​​stracił pierwszą miłość do swojego zawodu: „Czasami nie mogę przestać płakać, kiedy przypominam sobie wszystkie noce, które przepłakałem” – skanduje. „Pamiętając, dlaczego płakałem, pisałem i nagrywałem / Każdej nocy nie spałem do późna / Wszystko było tak czyste, że / Chciałem być tam, gdzie byłem.” W tej niezwykle emocjonalnej piosence także wykonawca trap daje upust temu wyrazowi, mówiąc, że musi wszystko stracić, aby wrócić do tego, co czuł na początku i zakochać się na nowo, co rezonuje z wieloma osobami, które czuły się w ten sposób niezależnie od zawodu. W emocjonującym teledysku wystąpiło kilkunastu artystów, w tym Yandel, Omar Montes, Mora i Ovy on the Drums. 



Zoe Gotusso, „Pensando en Ti” (Sony Music Argentina)

Zoe Gotusso prezentuje drugą zaawansowaną piosenkę ze swojego nadchodzącego drugiego albumu studyjnego: wersję klasycznego utworu „Pensando em Você” brazylijskiego artysty Paulinho Moski. Wyprodukowana została przez Cachorro Lópeza i Diego Memę, z tekstami w języku hiszpańskim śpiewanymi przez argentyńską piosenkarkę i autorkę tekstów.

„Miałam w domu kilka płyt Paulinho Moski i ostatnio miałam przyjemność go spotkać, żeby mu powiedzieć, że chcę zaśpiewać jego piosenkę. Zawsze czułam się bardzo związana z muzyką Brazylii i dalsze budowanie mostu między naszymi dwoma krajami to przyjemność.

Dołączyła do tego piękny teledysk wyreżyserowany przez Rafaela Kogana, na którym artystka spędza samotnie dzień, ciesząc się własnym towarzystwem, myśląc o swojej miłości. To idealna piosenka na walentynki. 



Los Aptos, „Botellas” (Warner Music Latina)

Powstające trio meksykańsko-amerykańskie przeżywa epokę eksperymentów. Los Aptos wypuściło inspirowany EDM elektro-corrido „Botellas”, które bez wysiłku łączy elementy popu, house’u i regionalnego meksykańskiego stylu. Los Aptos, złożone z Juana Ortegi, Jonathana Rivery i Daniela Vaidesa, pochodzącego ze środkowo-zachodniego stanu Indiana, należy do nowego pokolenia meksykańsko-amerykańskich artystów, którzy zmodernizowali muzykę mexicana. Stawiając na złamane serce – temat, który dobrze sprawdził się w przypadku artystów i fanów pokolenia Z – „Botellas” bada złożone emocje, które pojawiają się po rozstaniu. Los Aptos planują wydać w tym roku nowy album. 



Mariángela , Sensible  (Sony Music Latin)

Na swoim debiutanckim albumie Sensible meksykańsko-amerykańska piosenkarka i autorka tekstów Mariángela nawiązuje do synth popowego stylu takich grup z początku 2000 roku, jak Belanova i Miranda! i marzycielska Lana del Rey, tworząc taneczno-popowe rytmy, które w końcu są jej własne. Mariángela po raz pierwszy zyskała popularność dzięki swojemu pięknemu, oddychającemu coverowi klasyka Roberto Carlosa „Cama y Mesa”. 

Dzięki Sensible poszerza się o oryginalny materiał, który jest nie tylko romantyczny. Utwory takie jak szybszy „Soñarte” i aktualny singiel „Acto final” mogą również doskonale sprawdzić się na parkiecie, podczas gdy utwór tytułowy jest eksperymentalny i ostrzejszy, ale nadal popowy. Różni się od tego, co inne głosy kobiece robią po latynosku, a jej wyjątkowe brzmienie zdecydowanie się wyróżnia.


Podziel się z innymi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *