
Nowa muzyka latynoska: Camilo & Carin León, Aventura i inni
Camilo i Carin León, „Una Vida Pasada” (Sony Music Latin/Hecho A Mano)
W „Una Vida Pasada” kolumbijska gwiazda popu, Camilo, i sensacja muzyki meksykańskiej, Carin León (która wcześniej współpracowała przy „Ni Me Debes, Ni Te Debo”) śpiewa o miłości tak silnej, która pochodzi z poprzedniego życia, ale niestety nie mogą być razem.
Muzycznie piosenka jest urzekającą salsą, podczas której Camilo popisuje się nawet swoimi umiejętnościami gry na puzonie. Jednak „Una Vida Pasada” jest częścią eksperymentalnej, składającej się z trzech utworów EP-ki Camilo dos, na której zanurza się także w gatunku pambiche merengue („Autodiagnóstico”) i tradycyjnego vallenato („En Tus Sueños o En Los Míos”). Zestaw następuje po utworze uno, który zawiera „PLIS”, jego poprawiającą nastrój, romantyczną piosenkę salsową nagraną z żoną i artystką Evaluną Montaner.
Santa Fe Klan i Nicky Jam, „Una Raya Más” (Cuatro Siete Tres/Sony Music Latin)
Odchodząc od hiphopowych korzeni Santa Fe Klanu, meksykański raper zanurza się w brzmieniu reggaetón-pop. Jest to ukłon w stronę jego współpracownika Nicky’ego Jama, znanego z melodyjnego i poetyckiego podejścia do reggaetón.
Choć rytm piosenki może być łagodniejszy, Santa nie powstrzymuje się od szybkich wersetów o historii miłosnej, która zamienia się w koszmar, pełnej zdrady i oszustwa. Tymczasem Nicky Jam – którego melodyjny wokal kontrastuje z surowymi umiejętnościami rapowania Santa – śpiewa z emocjami o złożoności złamanego serca.
Morat, „Faltas Tú” (Universal Music Spain)
W swoim nowym singlu „Faltas Tú” („Only You Are Missing”) kolumbijski boysband Morat zanurza nas w nostalgiczną atmosferę za pomocą dźwięku i obrazu, badając temat tęsknoty za ukochaną osobą. Pop-rockowy utwór czasami przywołuje charakterystyczne, klasyczne brzmienie klasyków rocka z lat 70., napędzane gitarą elektryczną, z wokalem otoczonym efektami pogłosu i urzekającymi melodiami.
„Na rozpoczęcie sezonu i naszego piątego albumu zostawiamy wam piosenkę, która reprezentuje nowe brzmienie, nową estetykę i nowe podejście. Do zobaczenia na koncercie „Sólo Faltas Tú (only you’re missing)”” – napisano w oświadczeniu dotyczącym wydawnictwa.
Teledysk, nakręcony w Meksyku, uzupełnia tematykę piosenki, pokazując niekompletne elementy, takie jak hot dog bez mięsa i Paryż bez Wieży Eiffla, podczas gdy członkowie zespołu podróżują i występują w srebrnej przyczepie Airstream w stylu retro.
Aventura, „Brindo Con Agua”
Z zapadającą w pamięć szczerością „Brindo Con Agua” Aventury zagłębia się w surową rzeczywistość alkoholizmu, konfliktów domowych i rodzinnych udręk. Zamiast Romeo Santosa to Henry Santos odgrywa główną rolę w piosence bachaty, poruszając jej emocjonalną głębią w połączeniu z szarpnięciami nylonowej gitary i rytmami bongo. Gdy Henry zmaga się ze swoimi wewnętrznymi demonami, Romeo interweniuje w połowie piosenki jako latarnia rozsądku, wzywając go do odzyskania życia.
Nawiązując do esencji muzyki amargue (oryginalna nazwa bachaty), ten singiel oznacza wielki powrót Aventury od czasu wydania „Volví” z 2021 roku z Bad Bunny. W lutym Romeo Santos ujawnił, że ponownie łączy siły z Aventurą w ramach ich ostatniej trasy koncertowej zatytułowanej Cerrando Ciclos, która rozpocznie się 1 maja w Sacramento w Kalifornii
Sheila E., Bailar (Stiletto Flats)
Do swojego pierwszego albumu salsowego Sheila E. zaprosiła wielkie legendy muzyki latynoskiej i tropikalnej, takie jak Gloria Estefan, Rubén Blades i Gilberto Santa Rosa. „Queen of Timbal” prezentuje 10 utworów, głównie klasycznej salsy, które, jak obiecuje tytuł, porwą słuchacza do tańca – od pierwszych akordów „Anacaona”, utworu otwierającego set z Rubénem Bladesem, po „Bemba Colorá” z Glorią Estefan i Mimy Succar, „El Rey del Timbal” z Gilberto Santa Rosą oraz utwór tytułowy albumu z Luisem Enrique.
Sześć utworów na płycie jest w języku hiszpańskim, w tym „Gente Buena” z Víctorem Manuelle i elektryzujący „Descarga” z José Alberto „El Canario” i Petem Escovedo, słynnym tatą Sheili. Trzy z nich są w języku angielskim: „The Way That You Do” z Jeanem Rodriguezem, „Mi Amor” z Mychelem Gabrialem i „Playa Tequila”, jako jedyna bez gościnnego wokalisty. Jedna z nich, „Possibilities” z Debi Novą, jest w języku hiszpańskim.
Dzięki oszałamiającej orkiestracji i aranżacjom big bandu Bailar jest świadectwem latynoskiego smaku i gwiazdorskiej mocy chrześniaczki Tito Puente, która zyskała sławę na początku lat 80. jako perkusista Prince’a
Podziel się z innymi