Nowa muzyka latynoska: Feid i Maisak wydają „Se me memoria” i inni
4 mins read

Nowa muzyka latynoska: Feid i Maisak wydają „Se me memoria” i inni

Spread the love

Carín León, Carlos Vives, Chimbala, „La chancleta” (Socios Music/Virgin Music/Island Records)

Nieoczekiwane połączenie elementów muzycznych Meksyku, Kolumbii i Dominikany w „La chancleta”, w którym Carín León współpracuje z Carlosem Vivesem i Chimbalą, jest pyszną niespodzianką. Wesoła piosenka łączy tropikalne rytmy vallenato Vivesa z kolumbijskiego wybrzeża z szybkimi i zaraźliwymi melodiami dembow Chimbali, a ochrypły głos Leóna żegna się ze złą miłością. „Nie oszczędzałeś chleba na maj” – głosi część zabawnego tekstu, popularne zdanie zachęcające do oszczędzania, aby nie cierpieć w przyszłości.


Jesse & Joy, Banda MS, „Te Perdido” (Warner Music Latina)

Znajdując złoty środek pomiędzy ich charakterystycznym popowym brzmieniem a zespołem Sinaloa, Jesse i Joy odważają się eksperymentować z regionalną muzyką meksykańską z Banda MS w utworze „Te Perdido”. Słodki kobiecy głos, który podbił różne pokolenia, doskonale komponuje się z głosem Alana Ramíreza, jednego z wokalistów grupy, która charakteryzuje się sukcesem z romantycznymi piosenkami.


Feid, Maisak, “Se me olvida” (Universal Music Latino)

Pomimo tego, że jest jednym z największych nazwisk obecnej sceny reggaeton, Feid nigdy nie przestaje wspierać nowej generacji zespołów miejskich. „Se me olvida” potwierdza to, gdy kolumbijska supergwiazda łączy siły z wschodzącym artystą Maisakiem, co daje muzyczną obietnicę z Santa Marta w Kolumbii. Wyprodukowany przez Fenix ​​​​The Producer i napisany wspólnie przez obu artystów utwór to romantyczna ballada reggaetonowa ze szczerymi tekstami, które lśnią same w sobie.

Joaquina, “no llames lo mío nuestro” (Universal Music Latino/Arthouse)

W swoim najnowszym singlu Joaquina oddaje siłę młodej kobiety, która nie chce popełniać tych samych błędów z przeszłości. W tej emocjonalnej piosence pop wenezuelska piosenkarka i autorka tekstów śpiewa byłemu, który chce do niej wrócić, że zamknęła ten rozdział i przezwyciężyła swój toksyczny związek.

Napędzany gitarą i brzmiący być może bardziej popowo niż jej poprzednie utwory, singiel stanowi ewolucyjny krok w błyskotliwej karierze najmłodszej zdobywczyni nagrody Latin Grammy dla najlepszego nowego artysty, zarówno muzycznie, jak i tekstowo.


Cimafunk  Pa’Tu Cuerpa  (Terapia Productions) 

Erik Alejandro Iglesias Rodríguez, znany jako Cimafunk i pochodzący z Pinar del Río na Kubie, na nowo definiuje funk swoim nowym albumem  Pa’ Tu Cuerpa. Zestaw to dźwiękowa mozaika, która łączy afro-kubańskie rytmy z zaraźliwym rytmem R&B i harmonijną zmysłowością soulu, przywołując na myśl gigantów takich jak Earth, Wind & Fire, ale z latynoskim posmakiem. Album wyróżnia się oryginalnością, tworząc ekscytujący taneczny pomost pomiędzy muzyką afroamerykańską i latynoską. Co więcej, aranżacje muzyczne są złożone i dynamiczne, podczas gdy występ Cimafunka to czysta energia, charyzma i psota w każdym utworze.

Wśród perełek albumu znajduje się singiel „Cuchi Cuchi” wyróżniający się magnetyzmem, a „Catalina” wraz z Monsieur Periné olśniewa fuzją stylów i zaraźliwą radością. „Pretty” dodaje nuty zmysłowości i pikanterii, a finałowy utwór „A tu merced” z udziałem Camili Guevary, Pancho Céspedesa i Gonzalo Rubalcaby oferuje bardziej introspektywny rytm. Dzięki  Pa’ Tu Cuerpa Cimafunk nie tylko dostarcza „tego, czego potrzebuje Twoje ciało”, aby dobrze się bawić; Ugruntowuje także jego pozycję jako jednego z najbardziej innowacyjnych i urzekających artystów współczesnej sceny muzycznej.

Podziel się z innymi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *