Nowa muzyka latynoska: Grupo Frontera nagrywa Gabito Ballesteros w utworze „Pienso en Ella” i inni
6 mins read

Nowa muzyka latynoska: Grupo Frontera nagrywa Gabito Ballesteros w utworze „Pienso en Ella” i inni

Spread the love

Grupo Frontera i Gabito Ballesteros, „Pienso En Ella” (Grupo Frontera)

Po zabawie w bachatę w „Ángel” z Romeo Santosem, Grupo Frontera wraca do swoich korzeni, aby dostarczyć kręcącą biodrami cumbię zatytułowaną „Pienso En Ella” lub „I think of her”. Tym razem teksańska grupa wciąga meksykańskiego piosenkarza i autora tekstów Gabito Ballesterosa, który dodaje swój aksamitny wokal u boku Payo (frontmana Frontery) do piosenki o rozdzierającym serce utworze z akordeonem. Wyprodukowany przez Edgara Barrerę utwór, który jest również współautorem piosenki, jest świadectwem talentu twórców hitów do tworzenia piosenek, które są zarówno dźwiękowo, jak i tekstowo niuansowane. 


PJ Sin Suela, Toda Época Tiene Su Encanto (El Efecto Secundario)

PJ Sin Suela wydał swój czwarty album studyjny, nazwany Toda Época Tiene Su Encanto, co luźno tłumaczy się jako „każda epoka ma swoje piękno”. Na 12-ścieżkowym LP portorykański artysta niezależny, który jest również absolwentem szkoły medycznej i opublikowanym autorem, dostarcza koncepcyjny zestaw o miłości, który porusza się od wczesnego etapu szczenięcej miłości do przezwyciężenia rozstania i dalej. Muzyczne arcydzieło, artysta urodzony jako Pedro Juan Vazquez Bragan łączy funk, jazz, lo-fi beats, elektronikę, bolero i muzykę tropikalną z elementami reggaetonu i hip-hopu. Tekstowo mądrość i dojrzałość PJ sączy się przez teksty, które w większości dotyczą odkrywania siebie i znaczenia miłości do siebie, co można usłyszeć zwłaszcza w ostatnim utworze „Nunca Es Suficiente”.

„Album chronologicznie eksploruje różne etapy miłości, zaczynając od początkowej niewinności, wykwintnej, ale ulotnej, a następnie przechodząc przez rozczarowania, eksperymenty i lekcje” – wyraża artystka w oświadczeniu prasowym. „Ostatecznie dowiedziałem się, że każdy etap ma swój urok, ze swoimi wzlotami i upadkami, ale prawdziwa miłość wymaga najpierw pokochania tego, co jest wyjątkowo nasze”. 

Toda Época Tiene Su Encanto obejmuje również współpracę z Jorge Drexlerem („Todo Se Complica”), Aną Tijoux („Polos Opuestos”), Eleną Rose („Maldades”), Ñejo („En Las Guerras Nadie Gana”) i wschodzącą portorykańską grupą Chuwi („Escúchame”).


TIMŘ, „El Canto del Olvido” (UMG Recordings, Inc.)

Kolumbijski boysband TIMØ prezentuje swój nowy singiel zatytułowany „El Canto del Olvido”. Przy użyciu instrumentów analogowych, z perkusją w roli głównej, zespół śpiewa o złamanym sercu miłości.

„To jest piosenka/Pieśń zapomnienia/Bo kiedy ją śpiewam/Mój płacz się kończy/I zapominam, że odszedłeś” – śpiewają w refrenie.

Zespół przygotowuje się do trasy koncertowej Conquistar el Planeta Tour 2024, która rozpocznie się 26 września i zabierze ich do 14 miast w Ameryce Łacińskiej i Europie. 


Salomón Beda i Pedro Capó, „Cada Loco Con Su Tema” (Pa’lante Records LLC)

Kolumbijski piosenkarz i autor tekstów Salomón Beda i portorykańska gwiazda Pedro Capó łączą swoje dobre wibracje w „Cada Loco Con Su Tema”, chill-popowym singlu o akceptowaniu innych poprzez akceptowanie ich odmienności.

„Jak nudny byłby świat, gdyby wszystko było takie samo” – mówi fragment przejścia przed refrenem: „Każdemu jego własne/ Nie ma rozliczeń za gust/ Dajemy sobie nawzajem dobre wibracje/ Jesteśmy szczerzy, nie ma problemu/ Nie przeszkadzam tobie, ty nie przeszkadzasz mi”.

Piosenka, napisana wspólnie przez obu artystów wraz z Diego Contento, jest orzeźwiająca i idealna, aby pomóc Ci się zrelaksować. 


Jhayco, Le Clique: Vida Rockstar (X) (Universal Music Latino)

Z buntowniczym szyderstwem Le Clique: Vida Rockstar (X) to zuchwała deklaracja artystycznej ewolucji, w której Jhayco wzmacnia swoje rytmy reggaetón, aby uzyskać surową ucztę, która elektryzuje i zakłóca. Podzielony na tematyczny tryptyk — „Le Clique”, rodzina, „Vida Rockstar”, ruch i „X”, hity — portorykańska gwiazda z łatwością żegluje przez gatunki.

Rozpoczynając od utworu tytułowego „Vida Rockstar”, Jhayco oddaje hołd skater pop-punkowi z lat 90., nawiązując do wysokiej energii zespołów takich jak Blink-182. Płyta druga rozpoczyna się od „Le Clique” z udziałem DJ Khaleda i Yovngchimiego, który dostarcza mocnego, trapowego flow z zabawnymi tekstami, które zapraszają Prince’a Royce’a do bujania w bachacie. Jest świeży, pełen życia i wskazuje na nadrzędny cel albumu: wstrząsnąć słuchaczami i wciągnąć ich na parkiet. W „58” Jhayco zapuszcza się na terytorium klubów Jersey z pomocą Dei V, a w „0 Millas”, wyprodukowanym przez MAG, Jhayco zanurza się w mocnym reggaetonie, z trapowymi interludiami i skrzypiącą gitarą, która otwiera piosenkę. Tymczasem trzecia płyta zaczyna się od utworu „3D”, dominikańskiego utworu dembow, który dodaje energii zespołowi obok Tivi Gunza i De La Rose.

Dzięki pomocy producentów takich jak Albert Hype, Tainy i Haze, 29 utworów na albumie zostało nagranych w światowych centrach muzycznych, w tym w Paryżu, Madrycie i Los Angeles, otaczając go światową aurą, która uzupełnia jego nieustraszonego ducha. Współpracując z Peso Plumą, Quevedo, Eladio Carrionem i Bryantem Myersem, Jhayco jednoczy zróżnicowaną społeczność muzyczną. Łącząc wątki rocka, reggaetonu i wszystkiego pomiędzy, piosenkarz, autor tekstów i producent przekształca się w alchemika gatunku, potwierdzając, że granice gatunków już nie istnieją, a muzyka mówi sama za siebie.

Podziel się z innymi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *